lørdag, mars 31, 2007

Skitt au!

Er det noen andre enn meg her i verden som noensinne har hørt uttrykket "selger som hakka møkk" og lurt på hvor i gransskauen det tulleuttrykket kommer fra? Hvem kjøper vel hakka møkk?

Vel, jeg tror jeg har funnet svaret. Jeg drev nemlig med litt våronn i dag; ryddet opp på balkongen og sådde tomater og endel andre tidkrevende vekster. Og etterpå dro jeg innom hagesenteret for å få tak i litt gjødsel, men det hadde solgt ut av den sorten jeg ville ha. Ikke bare var den butikken jeg vanligvis drar til ut, men alle de andre var det også.

Så for dem som lurer: Uttrykket kommer fra Iowa City. Her selger hakka møkk som hakka møkk!

6 Comments:

At april 01, 2007 6:44 a.m., Anonymous Anonym said...

Det var godt å få oppklart den saken :)

 
At april 02, 2007 8:20 p.m., Blogger Marina said...

SuperDetektiven SuperMarina slår til igjen!

 
At april 03, 2007 2:20 p.m., Blogger Sukkerspinnengelen said...

Så oppklarende!! Jeg skal jaggu spørre neste gang jeg er på Plantasjen. Trenger det til de kommende tomatplantene mine også. Kommenterte forresten din kommentar hos Skorpionkvinnen.

 
At april 04, 2007 1:27 p.m., Blogger Marina said...

Ja, det finnes ikke noe bedre for tomater. Lukter kanskje litt, men jeg kjøper en tørket variant som ikke er ille i det hele tatt. Og naboen begriper ikke hvordan jeg kan får tomater til å gro på balkongen, og blir sur når jeg sier at hemmeligheten er bare møkk!

 
At april 06, 2007 4:54 p.m., Blogger Esquil said...

det har jeg faktisk lurt på. takk :)

 
At april 10, 2007 8:41 a.m., Blogger Marina said...

Håper du fikk det svaret du ville ha!

 

Legg inn en kommentar

<< Home