onsdag, mars 21, 2007

La oss gjøre noe NÅ!

Det er selvsagt global oppvarming jeg snakker om. Ikke at det temaet ikke har opptatt meg før, men nå har det for alvor gått opp for meg hvor viktig dette er, for ikke å snakke om hvor viktig det er å stoppe utviklingen.

Det har seg sånn at jeg nettopp leste en artikkel om global oppvarming. Det var ikke en veldig saklig artikkel, og alt den fikk meg til å tenke på var at avisene nå for tiden er jaggumeg ikke opp til den standarden de var da jeg var ung.
Jeg pleide faktisk å skrive litt for lokalavisen i Ytre Enfold engang i tiden, men det har *host* *host* ikke mye med saken å gjøre.
Artikkelen jeg leste, som var en papirartikkel så jeg kan ikke linke til den og ettersom jeg slengte avisen i en søppeldunk (min kontribusjon til global oppvarming) kan jeg ikke engang scanne den, var heller overdramatisk og sensasjonalistisk, og bedre egnet til å skremme enn å opplyse. Eller kanskje personene som skrev sludderet egentlig ville få folk til å tro at global oppvarming bare er noe dramatisert tabloid-tull? Jeg vet ikke.

Men den fikk meg til å tenke noe om at nå har agurksesongen sannelig blitt litt for lang, som kanskje i seg selv var litt usaklig ettersom global oppvarming ikke akkurat er agurknytt, selv om det kanskje er litt agurkaktig å skrive tull om det.

Så dro jeg hjem med diverse tanker om global oppvarming og for lang agurksesong i hodet, og etter en tid begynte jeg å se en slags sammenheng. Skal vi se... Global oppvarming og for lang agurksesong...
Og agurker liker det egentlig ganske varmt...

Så er det ikke igrunnen helt klart at global oppvarming har ført til en forlenget agurksesong? Og med mindre vi kan reversere trenden kommer avisene om noen år ikke til å skrive om annet enn puppene til Marianne Aulie, bankbalansen til Ari Behn, Idol, og diverse annet tull og tøys.

Her burde det vel være litt motivasjon til å bli veldig miljøvennlig, skulle jeg tro?

4 Comments:

At mars 27, 2007 4:05 p.m., Anonymous Anonym said...

Helt klart! Du har kanskje sett "an inconvenient truth"...

 
At mars 28, 2007 12:03 p.m., Blogger Marina said...

Nei, det har jeg ikke. Men jeg har lest boka...

 
At mars 28, 2007 4:40 p.m., Blogger Nissemann said...

Marina da, har du ikke skjønt noe som helst? Bøker fører til avskoging og global oppvarming, nå er det film som er in!

 
At mars 29, 2007 9:48 a.m., Blogger Marina said...

Vet du hvor mye energi som brukes til å lage en film? Og hvor mye søppel det produserer?
Veltepettere og McDonalds er miljøvennlige ved sammenligning.

 

Legg inn en kommentar

<< Home