fredag, august 04, 2006

iPods are forever?

Det er nå noen dager siden iPoden min ble to år gammel. Det var ikke akkurat en viktig dag i familien, ettersom dingsen har oppført seg som om den var to siden den var splitter ny.

Uansett, nå viser undersøkelser at kvinner heller vil ha dingser enn diamanter. Dette er lissom framskritt, det. Ikke vet jeg. Men jeg vet at hvis jeg fikk valget mellom en plasma-tv og et diamanthalsbånd, ville jeg sjekket prisen og funnet ut hvilket produkt jeg kunne selge for mer. Så ville jeg valgt det, solgt det, og kjøpt meg en Nikon D200.
Dingser er ikke verdt mye hvis en ikke har nytte eller glede av dem, og jeg kan bare ikke se en diger tv som noe jeg ville bruke til annet enn å tørke støv av. Diamanten har den fordelen at den passer i smykkeskrinet, men jeg har ikke mye bruk for den.

Og en rosa RAZR? Tja, den tar mer plass enn den mobilen jeg allerede har, og når en tar i betraktning de tjenestene som er tilgjengelige her, trenger jeg ikke mer enn en telefon som kan brukes til snakking og teksting. Det har jeg allerede. Så takk, men jeg tror nok jeg tar skoene. Med mindre jeg kan selge den rosa greia med profitt og bruke pengene på kamerautstyr eller ny harddisk til backup-serveren min, da.

iPod eller en liten svart kjole er vel heller ikke noe vanskelig valg, ettersom jeg allerede har en iPod. Jeg har vel en liten svart kjole og, men den er atskillig eldre enn to år gammel.

Jeg tror disse spørreundersøkelsene er dårlig formulert hvis målet virkelig er å finne ut om kvinner foretrekker dingser eller klær og smykker. Fra disse valgene kunne en jo fastslå at jeg helst vil ha klær fordi dingsevalgene var for elementære.

Hva med å formulere det slik: "Hvis du fikk $1000 for å bruke på noe til deg selv, hva ville du kjøpe?"
Elller hva med $2000? $5000? $10,000? Eller $50,000?
*sikle*

4 Comments:

At august 14, 2006 6:27 a.m., Anonymous Anonym said...

Ja, jeg så en artikkel om smykker her om dagen der en eh.. smykkør... mente at "kvinner heller vil ha en diamant på fingeren enn en bil i garasjen".

Ham om det.

Gi meg en bil i garasjen hvilken som helst dag. Eller, egentlig, gi meg det meste bortsett fra diamanter!

 
At august 14, 2006 9:28 a.m., Blogger Marina said...

Jeg bruker ikke ringer i det hele tatt. De gjør jo direkte vondt!
Og bil må jeg bare ha for å overleve her borte.
Dessuten synes jeg ikke mye om diamantindustrien generelt så jeg foretrekker å leve uten å støtte dem økonomisk.
Oljeindustrien er vel ikke helt god den heller, men i det minste produserer de noe nyttig.

 
At august 16, 2006 5:20 a.m., Anonymous Anonym said...

mmm-
Jeg har litt problemer med ideen om å drasse rundt på en stein på ene fingeren som pent kunne dekket studielånet mitt... Og det er selv *før* jeg tar i betraktning de meget gode innvendingene mot å støtte diamantidustrien økonomisk!

 
At august 16, 2006 9:57 a.m., Blogger Marina said...

Nettopp! Hvis en mann vil bruke masse penger på dama, hvorfor ikke bruke dem til noe nyttig? Som å nedbetale studielånet hennes, eller på bil eller datamaskin eller noe annet som faktisk kan brukes?

Smykker er utmerkede ting, men jeg kan liksom ikke forestille meg å gå rundt med noe veldig dyrt på fingeren.
Og diamantindustrien (vi snakker vel egentlig om de Beers her?) de er ikke akkurat sympatiske nei. Diamanter er slett ikke sjeldne, selv ikke store steiner av god kvalitet, men likevel er de utrolig dyre. Gode safirer og rubiner er faktisk mye sjeldnere, men billigere fordi det ikke finnes et monopol på dem.

 

Legg inn en kommentar

<< Home