tirsdag, juni 20, 2006

$%@$ Voice Mail!

Jeg kan bare ikke fordra voice mail. Alt som har med voice mail å gjøre, fra det blinkende røde lyset på kontortelefonen min til ikonet på mobilen og den lange ventetiden en må tilbringe på tråden med voice mail serveren for å bli kvitt dem irriterer meg.
Folk som legger igjen en mumle-beskjed der de ber meg om å ringe dem og så mumler telefonnummeret sitt så jeg bare kan høre tre av sifrene irriterer meg.
Folk som legger igjen beskjeder uten å si hvem de er irriterer meg.
Menn som vet jeg ikke har lyst til å snakke med dem som legger igjen sutre-beskjeder om at jeg aldri ringer dem irriterer meg.

De som irriterer meg aller mest er folk som har kontornummeret mitt, mobilnummeret mitt, og hjemmenummeret mitt, og så velger å ringe hjemmenummeret mitt og legge igjen en beskjed når de behøver å få tak i meg midt på dagen mens jeg er på jobb. Bare det faktum at jeg har et kontornummer burde da få de fleste til å forstå at jeg har en jobb? Og dermed burde de også være i stand til å gjette at dette betyr at jeg jobber. Og dermed at jeg er på jobb på dagtid.

Disse folka irriterte meg så mye at jeg kvittet meg med voice mail på hjemmetelefonen. Dettte sparer meg fra masse dumme beskjeder og $1.95 i måneden.
Og så får jeg til stadighet høre: "Vi prøvde å ringe deg hjemme flere ganger, men fikk ikke noe svar og telefonsvareren din virket ikke. Du burde fått den reparert."
Så kan jeg svare: "Men hvorfor prøvde du ikke å ringe dagnummeret mitt?" mens jeg peker på skjemaet der det står "Daytime contact phone#" fulgt av kontornummeret mitt. Da begynner de å flakke med øynene og bli spake.

Hva de ikke tør si er at de regnet med at ettersom jeg er kvinne er jeg selvsagt hjemmeværende husmor og sitter hjemme hele dagen. Dette irriterte meg så mye at jeg har sluttet å fortelle folk at nummeret jeg gir dem istedet for hjemmenummeret er et mobilnummer. Så kan de velge mellom å ringe mobilen eller kontoret.
Trodde jeg.

Ettersom det koster $5 ekstra måneden å ha ulistet nummer, er nummeret mitt listet. Så folk som vil ringe opp leiligheten min på dagtid kan bare slå opp nummeret i telefonkatalogen og så ringe og irriterer seg over at ingen svarer og at det ikke er noen telefonsvarer så mye de bare vil. Selv om de ringer når jeg er hjemme svarer jeg ikke. Nummeret er jo listet og blir derfor nedringt av telefonselgere og dem vil jeg slett ikke snakke med.
Faktisk har jeg ikke engang ringer på telefonen så jeg vet ikke engang om den ringer.

Men bare vent, sier jeg. Snart kan jeg få bredbånd og da skal jeg selvsagt kvitte meg med landlinja og få VoIP. Eller kanskje helst bare Skype.
Men bare hvis Skype ikke kommer med voice mail, selvsagt.