lørdag, juni 10, 2006

Big Business, bokstavelig talt!

At amerikanerne er feite er vel ikke nytt. Denne artikkelen i N24, som sier 60 millioner amerikanere er overvektige tar faktisk feil. Omtrent 180 millioner amerikanere er overvektige, mens omtrent 60 millioner er ekstremt overvektige, "obese" som det heter på amerikansk.

Men det morsomme var bildebilaget med produkter laget spesielt for digre mennesker. Jeg ble faktisk litt overrasket over at en kjempestor flytevest var blant dem. Når folk er ekstremt overvektige kunne en da tro at fettet holder dem flytende? Kanskje det ikke virker sånn i virkeligheten?

Men det som irriterer meg med at forretnignsfolk har fått øynene opp for disse digre menneskene er at produsentene av bærbare datamaskiner har hivd seg på "bredere er bedre" bølgen, og nå er plutselig alle lappisene "widescreen"! Jeg liker dem nemlig små så de passer i ryggsekken min.

Men feite folk har vel kanskje bredere ryggsekker enn meg også?

2 Comments:

At juni 10, 2006 3:00 p.m., Blogger Sexy Sadie said...

Heia.

Jeg liker de bærbare i "wide"-størrelse. Men er ikke like fornøyd med at jeg selv er det til tider.

 
At juni 10, 2006 7:08 p.m., Blogger Marina said...

Tja, hvis en skal sammenligne, så er vel jeg på det bredeste (over skuldrene) bredere enn en Apple Powerbook i størrelse XL. Så å være like bred som en bærbar datamaskin er vel igrunnen ikke såå ille?

 

Legg inn en kommentar

<< Home