torsdag, mai 18, 2006

Noen kjeder seg visst mere enn meg!

Jeg tok en titt på Statcounter i dag, og der fant jeg noe som er neten, om ikke helt, skremmende. Nei, det var ikke at 17 personer har funnet bloggen min ved å søke etter sex med små pelskledde dyr eller bokser-shorts med huller på strategiske steder. Heller ikke at hundrevis av personer har lest bloggen min.

Hva jeg fant var antydninger om at noen der ute virkelig kjeder seg. For blant de siste 100 besøkene til bloggen min, var det nemlig hele 11 som varte over en time!

Jeg kan forstå dem som er ferdig med bloggen min innen 5 sekunder. Enten de egentlig ville se på noe annet, bare stakk innom for å se om jeg hadde oppdatert, eller holdt seg til forsiden så Statcounter ikke greide å finne ut hvor lenge besøket egentlig varte, kan det regnes som normal oppførsel. Det samme kan vel sies om dem som brukte etpar, fem, eller ti minutter på bloggen min. Tilogmed 20 minutter virker ikke så veldig rart. Det var vel dem som ble nødt til å gå på do før de fortsatte surfingen.

Men en time? Dreier det seg om alvorlig og langvarid magesjuke? Folk som besvimer over tastaturet? Noen som fikk beskjed fra moren sin om at nå fikk de komme seg til middagsbordet eller så smeller det?
Eller er det ganske enkelt at de kjeder seg så forferdelig at de leser hele bloggen min (og sikkert diverse andre, pluss telefonkatalogen) bare for å ha noe å gjøre med seg selv for en stund? Mye kan tyde på at dette er tilfelle, ettersom minst en av disse menneskene (jeg går ut fra at det ikke dreier seg om dyr eller datamaskiner som handler på egen hånd) tilsynelatende jobber for Oslo Kommune, og to andre bor i Ålesund.

2 Comments:

At mai 23, 2006 2:53 p.m., Anonymous Anonym said...

logisk sett, så lastet vel personen opp siden, gikk ifra maskinen, kom tilbake senere og klikket seg videre rundt på bloggen?

jeg vet jeg har en stygg vane til slikt, bortskjemt som jeg er blitt med tab-browsing...

 
At mai 24, 2006 9:00 a.m., Blogger Marina said...

Ja, det er mange mulige forklaringer, og at folk enten går fra datamaskinene eller gjør andre ting i mellomtiden er vel de mest sannsynlige.
Dessuten er vel ikke Statcounter 100% pålitelig heller.

 

Legg inn en kommentar

<< Home