tirsdag, mai 23, 2006

Moralske dilemmaer i arbeidstiden

Vi liker alle å føle at vi er viktige og at noen eller noe ikke greier seg uten oss, har jeg hørt. Det er vel derfor enkelte av kollegene mine jobber sent så mange dager og later som om de ikke hører når sjefen går rundt og oppfordrer folk til å dra hjem tidlig fordi det er så fint vær. Med mindre en arbeider på noe som absolutt må bli ferdig i huj og hast, selvsagt.

Men selv må jeg nok innrømme at jeg ble ikke alvorlig skuffet i firetiden i går da jeg oppdaget at det jeg holdt på med var noe datamaskinen min fint kan greie på egen hånd.

Den ble ferdig i åttetiden om kvelden. Nå lurer jeg bare på om jeg kan føre opp all tiden den brukte på timekortet mitt?

5 Comments:

At mai 23, 2006 2:56 p.m., Anonymous Anonym said...

den jobbet jo for deg, så jeg synes du burde føre dem opp!

 
At mai 23, 2006 9:58 p.m., Blogger Marina said...

Tja, vanligvis jobber vi jo begge hele dagen, så da kunne jeg vel føre opp dobbel tid?

 
At mai 24, 2006 8:55 a.m., Blogger Nissemann said...

Eller du kan skrive timer for prosjektledelse, og doble lønnen!

 
At mai 24, 2006 11:30 a.m., Anonymous Anonym said...

Hehe usj da.
Ja, det der er vel et spørsmål om samvittighet :-)

 
At mai 24, 2006 1:00 p.m., Blogger Marina said...

Dessverre har vi allerede en prosjektleder som har dobbel lønn og halvert arbeid.
Og ettersom jeg har fastlønn spiller det vel egentlig ikke noen rolle hva timekortet mitt sier?

 

Legg inn en kommentar

<< Home