fredag, mars 03, 2006

Music to my ears?

Jeg har sett en god del om hva folks ipoder og winamper og denslags lytter til i det siste. Min er fremdeles Kraftwerk fan, noe som egentlig ikke er så overraskende hvis en tenker seg om. En elektronisk dings som liker elektronisk musikk er vel bare naturlig?

Men i det siste har den begynt å bekymre meg litt. Neida, den har ikke utviklet batteriproblemer eller fått vanskeligheter med å kommunisere med datamaskinen min.
Den har begynt å høre på reggae.

Det hele begynte ganske uskyldig med at jeg gav den en Alpha Blondy CD. Etter en ukes tid virket det riktignok som om den spilte Alpha Blondy litt vel ofte, men som sagt, det var en ny CD så det var vel ikke rart den ville høre på den.

Så stakk jeg innom Record Collector i Iowa City, og kanskje inspirert av hva jeg og ipoden hadde hørt på i det siste, eller kanskje bare fordi en reggae fan nylig hadde hatt et større enn vanlig behov for penger, gikk jeg ut med flere reggae CDer. Bob Marley & The Wailers, UB40, en samling med for meg relativt ukjente artister som synger på fransk, og Natacha Atlas, som selvsagt ikke har mye med reggae å gjøre.

Etter noen dager begynner ipoden å spille mer og mer reggae. Kanskje ikke så rart, ettersom den nå har litt mer å velge fra. Etter noen uker begynner jeg å lure på hva som foregår. Har dingsen begynt å bli politisk bevisst? Er dette en protest mot et eller annet? I så fall, hva har en ipod å protestere mot?

Kanksje er det bare meg som overreagerer. Det kan je hende den bare liker musikken, og så langt har jeg ikke sett noen tegn til tvilsomme spirer i blomsterpottene mine.

2 Comments:

At mars 21, 2006 2:35 p.m., Anonymous Anonym said...

Jeg har en stygg følelse av at musikkdingsen din har mer personlighet enn en del mennesker jeg vet om.

 
At mars 28, 2006 4:59 p.m., Blogger Marina said...

Helt enig. Mer vett har den og!

 

Legg inn en kommentar

<< Home