mandag, mars 27, 2006

Kjerringa mot strømmen

Jeg fant denne hos Saccarina, og kunne ikke motstå fristelsen. En kjerringtest er nettopp hva vi trenger for å bryte opp kjedsommeligheten alle personlighetstestene og kjærlighetstestene produserer!

**************

Du bruker mer penger i uka enn i helgene
Ja, men det er firmaets penger så det teller ikke.

Du har duk og blomsterpotte på TV-en
Uh... Hvilken TV???

Du rydder jevnlig i dypfryseren
Eh... Har ikke dypfryser...

Du hører på Nitimen
Nei, jeg har ikke stor nok antenne for det.

Du synes det kunne vært gøy å prøve "en sånn hurtigvin"
Mener de vinene som står ved kassa så det er lett å ta en med når en sjekker ut? Det hender jo jeg tar med en flaske eller to...

Du vet hva du skal ha til middag på søndag allerede på onsdag
Jeg vet ikke hva jeg skal ha til middag på onsdag på onsdag. Ikke forvent så mye langsiktig planlegging av meg!

Du synes fersk gjær er bedre enn tørr gjær
Tja, det er vel egentlig det, men hva skal jeg med gjær, da? Jeg har ikke plass til apparat i leiligheten min.

Du synes middag kl 19.00 er sent
Nei. Middag klokka 23:45 er sent. Middag klokka 01:17 er tidlig.

Du har fem kasser med julepynt
Nei.

Du kjøper julepynt på salg i januar
Nei. Det ville gått utover skobudsjettet mitt.

Du snakker heller med kvinner på fest
Kommer an på hvem som er der!

Du blir lykkelig over en ny kjele
Nei. Jeg trenger ingen nye kjeler. Som jeg nevnte ovenfor er det ikke plass til apparat i leiligheten min.

Du lager pudding eller grateng av alle middagsrester.
Nei. Mye enklere å bare varme dem opp. Eller hive dem ut.

Du spiser Kongen av Danmark eller Honningkamfer.
Nei. Jeg er ikke helt vegetarianer, men det får da være måte på!

Du spiser alltid rekecocktail til forrett.
Nei. Jeg tar bare en cocktail, jeg.

Du synes det er festlig med fiskekabaret.
Med hvaffornoe???

Du begynner å bruke de broderte dukene som du har fått av svigermor.
Haha! Ingen svigermor; ingen broderte duker! Livet er storartet!

Du har ferdiglagede middager med på påskeferie.
Påskeferie? Hva er det? Dessuten foretrekker jeg å lage middag selv istedet for å kjøpe ferdigmat.

Du synes dronning Sonja har mange artige hatter.
Mulig det. I såfall er det helt utenfor min radar.

Du går med lysebrune nylonstrømper til skjørt.
Nei. Ikke tale om.

Du har tellekant på trusene.
Hva er det for noe?

Du har brettede plastposer i vesken i tilfelle du skal handle noe.
Nei. Jeg handler ikke denslags.

Du sjekker kølappen på polet hver gang det plinger.
Akkurat som om jeg bryr meg med kølapp på polet...

Du tar bilde av din praktfulle balkongkasse og viser det fram på jobben.
Nei. Jeg tar bilde av min praktfulle balkongkasse og viser den fram på bloggen min.

Du synes det er for sent å gå på nier'n på kino.
Nei. For tidlig. Skrikerungene slipper inn helt til ti.

Du får såpe i julegave.
Nei. *skuffelse*

Du plukker bort støv og hår fra andres klær uten baktanker.
Nei. Verken med eller uten. Folk kan plukke sine egne hår.

Du bruker samme tepose to ganger.
Nei.

Du har med pute når du skal kjøre langt i bil.
Nei. Helst tar jeg bare med bilen og ipoden.

Du melder deg inn i bokklubben bare for å få kaffeserviset.
Nei. Jeg melder meg ikke inn i klubber. De prakker altfor mye dill på medlemmene sine.

Du har våtservietter i bilen.
Nei. Jeg gjør ikke denslags i baksetet mere.

Du soler deg i vanlig BH.
Dobbelt nei. Jeg soler meg ikke, og jeg har ikke BH.

Du danser swing til all slags musikk.
Nei. Og atter nei.
Hva er swing, forresten?

Du svømmer som en hund for ikke å bli våt i håret.
Nei. Jeg svømmer som en katt. Eller som en fisk. Kommer an på vannkvaliteten.

Du kjøper "gode" sko.
Tja, Dr. Martens er da god kvalitet?

Du har paraply i håndvesken.
Jeg har verken paraply eller håndveske.

Du tar selv initiativ til slektsstevne.
Faen heller! Ikke med mine slektninger!

Du tar vare på tomme rømmebokser og syltetøyglass.
Nei. Jeg trenger dem ikke for jeg spiser verken rømme eller syltetøy.

Du bruker sukkerbit til kaffen.
Fyttikatta! Å putte ting i kaffen er helligbrøde!

Du serverer fyrstekake, rullekake, smurt lefse eller smultringer når du inviterer til kaffeselskap.
Hah! Jukser nok litt jeg, og inviterer aldri til kaffeselskap.

**************

Så er jeg en overkvalifisert kjerring, eller hva?

5 Comments:

At mars 28, 2006 3:08 p.m., Anonymous Anonym said...

Haha. Gratulerer!
;-)

 
At mars 28, 2006 6:55 p.m., Blogger Marina said...

Tror jeg skal holde meg til ting jeg kan. Å være kjerring virker altfor kompliert, særlig hvis det forventes at en kan bake fyrstekake!

 
At mars 31, 2006 5:15 a.m., Anonymous Anonym said...

Vel... Du slår meg ikke som kjerringete - ihvertfall ikke etter standarden min mor har satt.

 
At april 01, 2006 4:44 p.m., Blogger saccarina said...

Jeg er imponert over tolkningen du har av våtservietter i bilen. Jeg trodde det handlet om å tørke is av barnemunner, jeg :-)

 
At april 01, 2006 7:39 p.m., Blogger Marina said...

Mia: Moren din har sikkert satt en standard som er høyt over mitt hode...

Saccarina: Hva en bruker dem til kommer vel an på situasjonen?
Og jeg ville aldri brukt våtservietter på barnemunner. Det er altfor mange skumle kjemikalier i de greiene!

 

Legg inn en kommentar

<< Home